PDA

View Full Version : en het is weer dood!

weedsatan
25th September 2001, 00:20
Breng es wat leven hier..
Of antwoord es op threads.. Want het is hier echt een dooie boel.. Terwijl dit toch lekker vlotjes in het Nederlands kan...

baafie
25th September 2001, 15:18
ok is goed... waar wil je over praten?

Naamloos
25th September 2001, 15:31
Ik weet ook nix
:mad:

Kaboon
25th September 2001, 16:56
We moeten toch wel iets kunnen verzinnen?

Ik weet wel iets:

Winamp 3 Beta1

Wat zijn je verwachtingen?

baafie
25th September 2001, 17:12
ahhhhhhhh! beta 1..
Ik heb nog een tijdje gerotzooid met de alpha's, maar die zijn niet erg stabiel. De features zijn wel cool, en ik hoop dat beta 1 dezelfde features bevat, maar toch stabiel is.
:)

Naamloos
25th September 2001, 17:35
Ik had wel wat meer features verw8 dan in de laatste alpha voor een beta...
(snap je het nog)
Maar ik denk dat het wel iets leuks wordt :)

Kaboon
25th September 2001, 18:01
Nog meer features? Dacht dat er wel genoeg inzaten. :) SDK is een behoorlijke feature. ;) Ik vind hem compleet voor een alpha. Alle fearures die erin horen te zitten, zitten er bijna in. Alleen opties, bug fixes en tweaks missen nu nog, vind ik. Mijn verwachtingen voor Beta 1 zijn wel veelbelovend. Ik hoop, nu het beta wordt ze met een visuele opties komen. Maar daar weet ik op het moment niks vanaf. ;)

Naamloos
25th September 2001, 18:05
Random Skin switching, en nog wat van die andere features..
Sonique visuals (plugin, misschien vast handiger, zelfde voor skins en voor andere soort skins.. Coolplayer,sonique etc...)
Er kan natuurlijk heeeel veel met de sdk geklooid worden, dus dan kun je het zelf wel fftjes maken :p

weedsatan
25th September 2001, 22:04
En waar kan je downen?

Ja ik weet ik zou het normaal moeten weten maar ik ben niet zo echt een techneut...

Kaboon
26th September 2001, 11:16
Hij is (helaas) nu nog niet te downen, maar hij zit eraan te komen. :) Gewoon http://genghis.winamp.com/~brennan/wa3/ goed in de gaten houden.

weedsatan
26th September 2001, 15:05
Niet te downen???

Schande... :p

Naamloos
26th September 2001, 17:57
Heb geduld ;)

weedsatan
26th September 2001, 18:03
Altijd... hoewel ik nu eigenlijk honger begin te krijgen...

Naamloos
2nd October 2001, 19:35
Originally posted by weedsatan
Altijd... hoewel ik nu eigenlijk honger begin te krijgen...
lol , ik nu ook wel :)

Ik moet voor school een betoog houden (stelling en dan moet je voor en tegenargumenten geven en je uiteindelijke mening)
Als onderwerp heb ik : Zouden mp3's legaal moeten worden? of illegaal? (wat is het nu? :rolleyes:)

Kan iemnad zijn mening + argumenten geven?

Ga ervan uit van de stelling : Zouden mp3's legaal moeten worden?

Ik heb nog geen echte mening maar ik heb als argumenten al :

- Bedrijven lopen een hoop geld mis op cd's doordat deze te downloaden zijn

+ Gratis reclame voor je muziek.

baafie
2nd October 2001, 21:44
Bij een betoog moet het onderwerp, maar vooral de stelling volstrekt duidelijk zijn. Je stelling moet dus zijn als volgt: "Ik vind dat het gebruik van mp3-bestanden waarvoor geen rechten betaald zijn gelegaliseerd moet worden".

+ Muziek die in de winkels verkrijgbaar is, is te duur.

- Platenmaatschappijen vinden dat ze zoveel geld voor hun muziek mogen vragen, omdat ze dat geld naar eigen zeggen nodig hebben om nieuw talent te werven.(ontkracht dit tegenargument door een rekensommetje te maken(vergeet hierbij niet je bronnen te vermelden): nieuw talent is te vinden op school, een studio is niet zo duur etc..)

+ Het scheelt grondstoffen(ofzoiets)..

- Dit tegenargument dat bij het vorige argument vóór hoort moet je ook weer ontkrachten.

etc...

Nog een paar tips:
- Zorg voor een pakkende inleiding, maar begin hier niet met argumenteren!

- Vermeld in je conclusie ook nog even je stelling en vat in het kort je argumenten samen.

weedsatan
3rd October 2001, 00:58
Baafie?
Leraar van beroep?

Naamloos
3rd October 2001, 05:30
Thanks baafie!!!

baafie
3rd October 2001, 08:44
Nee, ik ben geen leraar......(zit in v5)
Ik heb alleen een slavendrijver als NL leraar, die de lesstof er bij ons inhamert. Vandaar.

zorpidus
3rd October 2001, 10:34
Ik bezoek even World Dom niet meer en jullie zitten hier op jullie eentje plezier in't Nederlands te maken :( (:D)

Het legaliseren van de standaard die mp3 heet is buiten de kwestie... De stelling die baafie formuleert is veel interessanter... Alhoewel ik die nog wat wens te nuanceren. Misschien kan je een discussie voeren over het volgende: "Zijn jullie bereid om voor (legale) mp3s te betalen?". Ik denk dat de toekomst zich voornamelijk op dat vlak zal situeren. Mensen zullen steeds minder cds kopen door de verleiding van gratis mp3s. Eens dat dat aan banden gelegd kan worden (als als als :)), kan men overgaan tot betalende mp3s... Zo denk ik er in ieder geval toch over.

WA3 alpha was nog niet echt my cup of thea. Iets te buggy naar mijn mening... Ik kijk voornamelijk uit naar de preferences en iets meer stabiliteit. Hopelijk kan Nullsoft ons dat bieden onder de vorm van WA3 Beta :)

Naamloos
3rd October 2001, 12:16
Originally posted by baafie
Nee, ik ben geen leraar......(zit in v5)
Ik heb alleen een slavendrijver als NL leraar, die de lesstof er bij ons inhamert. Vandaar.

Waar woon je dan?

baafie
3rd October 2001, 16:09
Niewerkerk aan den IJssel, maar zit op Comenius College in Capelle aan den IJssel.

baafie
3rd October 2001, 16:14
Doh! kan niet eens mijn eigen woonplaats spellen;)
Nieuwerkerk aan den IJssel

Naamloos
3rd October 2001, 17:07
Lol :)
maakt niet uit joh...
we hebben ook een slavenhandelaar als leraar gehad vorig jaar...
da was echt een kl**zak...
Nogmaals bedankt voor je tips :)

baafie
3rd October 2001, 17:56
No prob. Nog even over de post van zorpidus: Zou jij voor mp3's betalen? Ik zeker niet, omdat de kwaliteit van mp3's niet zo hoog is als de kwaliteit van gewone cd's. Bovendien zal de prijs van muziek een flink stuk verlaagd moeten worden, want ik heb mijn zaterdagavond niet over voor een nieuwe cd:)

Naamloos
3rd October 2001, 18:54
Ik mag geen sites met illegale dingen noemen, helaas

Ik kwam laatst op een site waar je alleemaal Pay Sites (Links) kreeg waar je kon downen tegen betaling :)

en ook wel eens dat de file zich na 30 dagen ofzo zichzelf destruct :)

weedsatan
3rd October 2001, 22:44
Dat laatste lijkt mij zo erg...

Wie gaat nu betalen voor iets wat binnen een maand zichzelf vernietigd??

Naamloos
4th October 2001, 06:02
sorry, verkeerd getypt...

ik bedoelde dat je soms betaald

OF
soms een self destruct file heb :)

sorry:rolleyes:

weedsatan
5th October 2001, 00:26
ahh...

Kaboon
6th October 2001, 18:18
Ik zou dus nóóóóit van m'n levensdagen voor een MP3 gaan betalen. Denk je echt dat ik nou kapitalen ga uitgeven om wat muziek te gaan horen? No way! Ik vind het al belachelijk dat ik 50 piek betaal voor een orginele CD. Als ze dat nou fors verlagen zijn ze in mijn mening van alle problemen af. Ik vind het nog enigzins acceptabel om bijvoorbeeld een bedrag van 25 gulden (of 15 euro zelfs!) voor een cd te gaan betalen. Zou ik geen mp3 meer downen, maar met die prijzen van tegenwoordig doe ik liever wat meer moeite om aan mijn cd's te komen. Is het niet via MP3 of wat dan ook, dan maar op een andere manier.

Naamloos
6th October 2001, 19:31
Originally posted by Kaboon
dan maar op een andere manier.

Na-zingen ?? :p

j/k

ik koopt nooit cd's :)

baafie
7th October 2001, 21:08
Hmmmmmm...

Ik zat net naar CNN te kijken, en ik vroeg me af wat de economische gevolgen van de nieuwe oorlog zijn.

Voor Nederland in het bijzonder. De Nederlandse economie steunt hevig op die van Amerika. Wat denken jullie ervan?

Naamloos
8th October 2001, 05:29
ik denk dat de olie prijzen omhoog gaan
en ik denk dat de rest wel naar beneden gaat, niet veel maar wel wat...
Als amerika echt een oorlog begint dan denk ik dat je maar snel je aandelen moet verkopen...

weedsatan
9th October 2001, 00:44
En heb je het gedaan?

Naamloos
9th October 2001, 05:45
Ik heb geen aandelen...
en misschien ook een beetje te weinig verstand ervan :(
btw ik ben nog 14, beetje vroeg om in zulke aandelen te zitten...

weedsatan
9th October 2001, 21:47
nog maar 14!! wow.. dcht eigenlijk dat je toch al minstens 16 was...

vrij volwassen..En dat is een compliment

Kaboon
12th October 2001, 11:35
Ik wil nog wel graag aandelen gaan kopen. Maar durf en mag het niet helemaal. Had graag een paar aandelen KNPQwest willen kopen daar zag ik wel brood in. Toen ik ze wou kopen waren ze laag in de 3 euro en nu liggen ze nog rond de 4.5 maar ze zijn al 5 geweest. Als ik nu een berg van die dingen gekocht had en op het goede moment weer verkocht zou hebben had ik nu een leuke winst gehad. :D Maar ja als het zo makkelijk ging was iedereen miljonair. ;) :D

Naamloos
12th October 2001, 12:32
Betaal je dan ook 3 euro als je ze koopt of betaal je er ook nog wat extra ?
inlegkosten ofziets? :confused:

Kaboon
13th October 2001, 19:29
Het kopen van aandelen kost voor zover ik weet geen geld. Het verkopen van aandelen wel. Je betaalt dan een "inwisselkoers" net als met buitenlads geld. Maar dit kost je niet zo heel veel geld. Hoogstens een paar tientjes. :)

weedsatan
16th October 2001, 01:39
Betaal je geen belsatingen erop..

Zoiets als BTW (bijkomende belasting bij vooral luxe goederen)

En ik meen dat die belasting betaald wordt op de aankoopprijs van het aandeel.. dus als die gezakt zijn kan het erg nadelig zijn voor jou

baafie
16th October 2001, 14:27
*cough*Inkomstenbelasting*cough*
;)

weedsatan
17th October 2001, 00:30
hehehe

cough cough